20071028


ama olmuyor böyle, fazla uzağa gittin yine



kalk ayağa da, perdeni azıcık arala
bak yeni güne uyandılar yine de
kanla yıkanmışken okyanuslar

olabilir;
iğneleyici sözlerim, canını yakar,
tüm dünya intikam peşindedir,
hepsi o dostlarının ruhunu almak derdindedir,
zaman aleyhine işler,
işler hep tahmininin aksinde ilerler,
erkekler ve dahi kadınlar, - biliyorsun senden ne istediklerini-
istediklerini alana kadar tam da duymak istediklerini söylerler,
ve
giderler,
sonra sen bana aşktan söz edersin,
"aşıktım ona, ben..."
ailen senden nefret eder ve istemediğin her şeyi isterler senin adına - tersini bir de elbette-
öğrenirsin kurallarını bu dünyanın
farkında değilsindir -umarım-
ama hoşuna gider bu -acı çektirmek en büyük hazdır-
ben çekerim acınısı zamanın -elbette ben olmalıydım ya başka kim olacaktı? onlar istediklerini aldı-
iyi bir insansındır -her anlamda-
ve öylede kalacaksındır -kararlısın buna-
iyi şeylerin hayalini kurup,
kötü şeyleri görmezden gelirsin -seversin bunu da-

ve arabalarına binmiş içerlerken petrolü binler
ve canın sıkıldığında
ve söyleyecek sözün kalmadığında
ve canın başka bir "şey" istediğinde
ve zaman akıp giderken
ve yenilirken sen
ve yenerken beni
ve tanrılar kahkahalara boğulurken
ve büyük oynarken tüm kendini bilmezler
ve afrika kanarken
ve bu varoluşun bir parçasıyken sana göre
ve her saniye birkaç bin tecavüzcü boşalırken
ve gençler anlarken yiten çocukluğu
ve yaşlı dediklerin ağlarken yiten gençliğin anılarına
ve trafik akarken ana caddelerden
ve ara sokaklardan evet
ve ben kaşırken kafamı
ve sen bir sonrakinin böyle olmamasını ümit ederken
ve bir gece yarısı aniden çalarken telefon
ve kasaplar eşek satarken
ve eşek sikerken bir diğeri
ve pişman olurken bazı şeylere
ve "asla" pişman olmadığını söylerken bana
ve andromedayla birleşmeye çalışan gökadamızda dönerken güneşin etrafında deli gibi
ve tankların içindekiler "ateş serbest" emrine itaat ederken
ve yüzüne bakmazken o ufaklığın, sahte yalvarışlardan sakınmak için kendini
ve kağıt mendile ihtiyacın varken üstelik
ve haçlı yeni bir seferine hazırlanırken ordular
ve tanrıları aldırmazken buna
ve garipsenir mutluluklar içindeyken yüzler, binler
ve kediler, kertenkeleler, portakal ağaçları
ve sadece onlar tadını çıkarırken güneşin
ve daktilom çalışırken hala
ve sadece üç şişe biram kalmışken
ve çıldırmış orospu çocuklarının dünyasında yapayanlız kalmışken
ben
boşver dememeliydin bana!

ben
bu lanet erif
çırpınırken tozutmuş vaziyette
sarılacak yılan bulamazken hani
tam da kıvamına gelmişken yani;
şarkılar
şiirler
nesir
tefrika
ve kendisiyle yemişken kafayı

sen
bana post modernist cümleler kuracam derken inceden çözüyorsun hayatı
iyi denk geldi galiba
bende istiyormuşum yani

aslında tam da bunu diyecektim;
iyi denk getirdin bebeğim.

Hiç yorum yok: